
Viimeistään Pokémon Go:n myötä on tullut selväksi, että lisätty todellisuus on jo arjessamme. Lisätyn todellisuuden avulla voit nopeuttaa asiakkaan ostopäätöstä, ja edelläkävijät testaavat jo nyt sen mahdollisuuksia.

Matka ostoskoriin voi olla yllättävän pitkä. Kun olet saanut asiakkaasi verkkokaupoille, tuet ostopäätöksen syntymistä parhaiten esittelemällä myymäsi tuotteet selkeästi ja huolellisesti.

Edelläkävijän rooli ei ole aina helppo. Saat varautua sekä muutosvastarintaan että isoihin voittoihin, kun perustat verkkokaupan alalle, jolla ei sellaisia ennestään ole.

Suomalaiset ostavat innokkaasti ulkomaisista verkkokaupoista, mutta harva kotimainen verkkokauppa tavoittelee asiakkaita Suomen rajojen ulkopuolelta. Hyvällä syyllä voi kysyä: miksi?

Keskittymiskyky kuin kultakalalla, sanotaan. Viimeisimpien tutkimusten mukaan tosin kultakalakin kykenee keskittymään sekunnin pidempään kuin ihminen. Sinulle, verkkokauppias, tämä tietää haasteita.

Koska miksi odottaa pikkujouluihin asti? Codaonen kesäretkellä puhuttiin mahdollisimman vähän työasioita ja keskityttiin mahdollisimman paljon yhteiseen rentoutumiseen.

Suomalaisten mobiiliostamisessa on toivomisen varaa erityisesti muihin pohjoismaihin verrattuna. Miten sinä varmistat sen, että verkkokauppasi asiakas saa tarvitsemansa palvelun mobiiliversiossakin?

Personoitu asiakaskokemus saa ostamaan verkkokaupasta yhä uudelleen. Tulevaisuuden mahdollisuudet ovat lähes rajattomat, mutta jo pienillä muutoksilla palvelet asiakkaitasi entistä yksilöidymmin.

Suomi tunnetusti ei ole verkkokaupan edelläkävijämaa. Käsi sydämellä, miten sinun verkkokauppasi onnistuu?

Mitä tarvitset, kun haluat saada verkkokaupalle pohjan, jonka päälle on myöhemmin helppo rakentaa lisää ominaisuuksia? Meillä siihen on kolme yksinkertaista vaihetta.