Jou 28 2017

Näin syntyi Påre Skincaren verkkokauppa

Kannattaako vain kahden tuotteen vuoksi perustaa verkkokauppa? Me Codaonella olemme sitä mieltä, että suppeammankin tuotevalikoiman kauppa ansaitsee laadukkaan verkkokaupan tukemaan liiketoimintansa kehittymistä. Samaa mieltä on myös Påre Skincaren toimitusjohtaja Annastiina Rönn.

Vuonna 2017 lanseeratun Påren tuoteperheeseen kuuluu kolme ihonhoitotuotetta, joista puhdistusaine ja kosteusvoide ovat parhaillaan myynnissä Påren uutuuden kiiltävässä verkkokaupassa. Sarjan kolmas tuote eli kuorinta tulee myyntiin vuonna 2018. Kosmetiikkamarkkinoilla normaalisti eri ihotyypeille kaupataan omia tuotteitaan. Påren mukaan heidän tuotteensa sopivat kaikille ja eikä laadukkaaseen ihonhoitoon tarvita kuin kolme askelta.

Tulevaisuudessa kulutus ei ole mahdollista sitä tahtia mitä se nykyään on, joten pitää panostaa laatuun. Påre astuu tulevaisuuteen menneen ajan ja erikoistumisen kautta.  Ihonhoidon ei tarvitse olla vaikeampaa kuin se on, kun panostaa laatuun määrän sijasta, kertoo Påre Skincaren toimitusjohtaja Annastiina Rönn.

Pienestä tuotevalikoimasta huolimatta Påren verkkokauppa on tehty Magento 2 alustalle. Magento 2 on alustana laaja ja se mahdollistaa tuhansien ja taas tuhansien tuotteiden sekä niiden eri variaatioiden myynnin samasta verkkokaupasta. Miksi siis kahta tuotetta parhaillaan myyvä Påre päätyi perustamaan näin kovaan suorituskykyyn pystyvän verkkokaupan?

Verkkokaupan ansiosta on mahdollista tehdä Suomen ohella myös kansainvälistä kauppaa, jolloin asiakkaita pystyy tavoittamaan laajalta alueelta, maiden rajojen yli. Tämän ansioista ihonhoitotuotteiden kohderyhmä kasvaa, vaikka tuotteita ei valikoimassa olekaan useita, Rönn toteaa.

Pårella onkin jo näkemys siitä, että verkkokaupan menestys ei tapahdu ainoastaan kotimaan markkinoilla.

Påre panostaa ensin Suomen markkinoille, sen jälkeen tavoite on laajentaa ensiksi Pohjoismaihin ja sitten muualle EU:hun. Tällä hetkellä sivut on käännetty englanniksi ja ruotsiksi, jotta ostot ympäri EU:ta ovat jo nyt mahdollisia, toteaa Rönn.

Verkkokaupan käyttöönotto on Rönnin mukaan sujunut hyvin ja apua on aina ollut aloittelevalle verkkokaupalle tarjolla kun sitä on kaivattu:

Verkkokauppa on tuntunut hyvältä ja alustaa oppii hyvin käyttämään. Uuden opettelu vie aina aluksi tietysti hieman aikaa ja hermojakin, mutta aina kun oppii jotain uutta ja onnistuu tekemään asioita verkkokauppaan itse, siitä tulee aivan käsittämätön hyvä fiilis.

Vaikka verkkokaupan menestystarina on vasta aluillaan, oli sen rakentaminen Codaonen kanssa Rönnin mukaan hyvä kokemus.

Verkkokauppa on hieno ja työskentely oli jouhevaa. Påreen  AD:n lähettämät leiskat toistettiin tarkasti demo-alustaan. Käyttöönotossa saatiin ohjeistusta. Nyt kun verkkokauppa on ollut toiminnassa, yhteydenpito Codaoneen tapahtuu Slackin kautta mutkattomasti, Rönn kertaa tunnelmiaan.

Toivotamme onnea ja menestystä Påre Skincarelle!

Oletko sinä pohtinut verkkokaupan perustamista, mutta epäillyt liiketoimintasi olevan vielä liian alkutekijöissä ottaaksesi tätä askelta? Pistä viestiä Lauralle laura@codaone.fi Codaonen myyntiin, niin katsotaan millainen verkkokauppa voisi vauhdittaa teidän liiketoimintanne kehittymistä.


Tilaa uusimmat blogipäivitykset sähköpostiisi

Arkisto

2018

2017

2016

2015

Avainsanat

vertailumarkkinointikasvukansainvälisyysluvutkehittäminenhenkilöstökulutustrendiGooglewebbiportaali