Mar 24 2017

Codaone virtaviivaistaa asiakasviestintää

Me Codaonella olemme saaneet tarpeeksemme sähköpostirulianssin pyörittämisestä. Siksi kutsumme asiakkaamme keskustelemaan kanssamme Slackiin!

Slack on pikaviestintäpalvelu, joka on suunniteltu erilaisten yritysten ja organisaatioiden käyttöön. Palvelu on käytännössä chat-ohjelma, joka mahdollistaa erilaisten tiedostojen jakelun helposti. Olemme käyttäneet Slackia Codaonen sisäisessä viestinnässä jo hetken aikaa ja nyt kutsuimme asiakkaitamme keskusteluryhmiimme.

Mutta miksi ihmeessä kutsuimme asiakkaita käyttämään ohjelmaa, joka on tarkoitettu pääasiassa organisaatioiden sisäistä viestintää varten?

Haluamme kokeilla mitä käy kun teemme asioita hieman eri tavalla kuin muut, Codaonen toimitusjohtaja Juhani Haapala toteaa. Pyrimme Codaonen asiakasviestinnässä aina siihen, että asiakas on mahdollisimman hyvin perillä siitä missä mennään projektin eri vaiheissa.

Vaikka Slackissa tapahtuva kommunikaatio on toisinaan nopeatempoista, jäävät lähetetyt viestit kaikkien keskustelussa mukana olevien näkyville. Samaahan tapahtuu myös sähköpostiviestinnässä, mutta olemme huomanneet, että sähköpostien keskeltä yksittäisen tiedon kaivaminen syö resursseja ja aiheuttaa turhautumista kaikissa osapuolissa. Suora keskustelukanava asiakkaan ja koodarin välillä säästää aikaa kummankin työpäivästä.

Suosittelin juuri Slackiimme liittymistä asiakkaalle, jolle teemme osan työstä tuntityönä. Palvelussa hän voi kertoa haluamistaan yksityiskohdista suoraan koodarille. Lisäksi koodarimme pystyy antamaan aika-arvion työn määrästä suoraan asiakkaalle hänen toiveensa pohjalta, huomauttaa Codaonen myyjä Laura Palmu.

Uuden palvelun käyttöönotto vaatii aina tietenkin totuttelua. Siksi olemme laatimassa ohjeistusta pikaviestintäpalvelusta asiakkaille, jotka eivät ole Slackia ennen käyttäneet. Vaikka kutsuimme asiakkaamme vasta hetki sitten samoihin keskustelukanaviin kanssamme, voimme nyt jo ennustaa, että kokemuksesta tulee meille kaikille mieluisa. Virtaviivainen viestintä kun ei koskaan mene hukkaan!

Miten teillä panostetaan asiakasviestinnän tehostamiseen? Viekö epäselviin sähköpostiketjuihin tai kymmeniin erillisiin sähköposteihin jääneet tiedot arvokasta työaikaa sekä sinulta että asiakkaaltasi?


Tilaa uusimmat blogipäivitykset sähköpostiisi

Arkisto

2018

2017

2016

2015

Avainsanat

KiinatyöilmapiirityöpaikkaesittelySEOverkkosivukivijalkaliikeliiketoimintatyöntekijätutkimus