Maa 21 2017

Kolme kovempaa SEO-knoppia

Sijainti, sijainti, sijainti. Perustaessasi kivijalkaliikettä liiketilan ominaisuuksista yksi on ylitse muiden: sijainti. Älä kuitenkaan vaivu harhaluuloon, etteikö sijainnilla olisi merkitystä myös verkkokaupoille.

Jos hakukoneet eivät löydä verkkokauppaasi näppärästi, voidaan verkkokauppaasi verrata asiakkaiden näkökulmasta huonojen liikenneyhteyksien päässä sijaitsevaan kivijalkaliikkeeseen. Jotkut ehkä tietävät missä se on, mutta uudet asiakkaat eivät löydä tietään sinne kuin vahingossa.

Kokosimme helmikuussa kolme vinkkiä siitä, miten pääset alkuun verkkokauppasi SEO-näkyvyyden parantamisessa. Nyt kun ensimmäiset SEO-seikat on verkkokaupassasi hoidettu, tässä olisi kolme seuraavaa asiaa joihin sinun tulee kiinnittää huomiota.

 

Millä hakusanalla tuotteitasi etsitään?

Oletko joskus ostanut juoksukenkiä verkosta? Etsitkö niitä hakusanalla juoksukengät vai lenkkarit? Sanat, jolla ihmiset etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua, ovat löydettävyyden kannalta äärimmäisen tärkeä. Usein sisällöntuottajia käsketään unohtamaan ammattijargon. SEO-näkyvyyden kannalta tärkeintä on, että käytät juuri niitä sanoja tuotekuvauksissasi mitä asiakkaasi käyttävät tuotteitasi etsiessäsi. Jos nämä sanat ovat ammattijargonia, olkoot. Tärkeintä on, että palvelusi löytyy ja kauppa käy.

Pidä myös huolta, että verkkosivusi otsikot ja metakuvaukset vastaavat sitä mitä asiakkaasi etsivät. Otsikot ja metakuvaukset näkyvät hakusivuilla ja vaikuttavat suuresti siihen, klikkaavatko potentiaaliset ostajat juuri sinun verkkokauppaasi. Muista, että kaiken mitä metatietoihin laitat on liityttävä sivustosi sisältöön. Asiattomasta sisällöstä rankaistaan huonommalla löydettävyydellä.

 

Ilmoita myymäsi tuotteen hinta

Onko hintasi esillä? Yksi googletetuimmista teemoista on hintavertailu. Monet meistä ovat vertailleet hintoja mobiililaitteilla jopa kivijalkaliikkeessä asioidessamme. Mikäli potentiaalinen asiakkaasi etsii hintatietoja etkä sinä tarjoa niitä hänelle kuin vasta sisäänkirjautumisen jälkeen, nousee hinnat esille asettanut kilpailijasi hakutuloksissa verkkokauppasi ohi.

Entä onko hintasi muuttuva? Tämä ei ole mitenkään erikoista. On useita tuotteita ja palveluita, joiden hinnat muuttuvat päivän markkinatilanteen mukaan. Tämä ei kuitenkaan estä sinua kertomasta hinta-arviota. Pelkkä arvio hinnasta tekee ison eron sinun ja hintojaan piilottelevien kilpailijoiden välille.

 

Hyödynnä asiakkaiden arvosteluja

Hakukoneet rakastavat originaalia sisältöä. Olet varmaan huomannut mitä tahansa googletellessasi, että usein ensimmäisen hakusivun tulosten joukossa on liuta isoja uutis- ja keskustelusivuja. Tämä johtuu siitä, että niissä käydään moniäänistä ja -puolista keskustelua. Nämä sivut tarjoavat hakukoneille huikean määrän tarttumapintaa ja omaperäistä sisältöä, jota ei löydy muilta verkkosivuilta.

Originaalin sisällön tuotanto voi käydä työlääksi, varsinkin jos verkkokaupastasi löytyy tuhansia tuotteita. Avaa siis asiakkaillesi mahdollisuus arvostella tuotteitasi. Asiakkaiden arviot markkinoivat tuotteitasi toisille asiakkaille. Samalla ne toimivat tarttumapintana omaperäistä sisältöä etsiville hakukoneille.

 

Kuten jo viimeksi totesimme, SEO-työ ei koskaan lopu. Perehtymällä hakukoneoptimointiin voit itsenäisesti vaikuttaa verkkokauppasi löydettävyyteen. Jos kuitenkin epäröit mistä aloittaa tai resurssisi tehdä laajempaa SEO-kehitystä ovat rajalliset, ota rohkeasti yhteyttä meihin. Katsotaan yhdessä mitä me Codaonella voimme tehdä löydettävyytesi parantamiseksi!

 


Tilaa uusimmat blogipäivitykset sähköpostiisi

Arkisto

2018

2017

2016

2015

Avainsanat

mobiiliverkkokauppatekninen konsultaatioyritysmobiilioptimointiCodaonetoimitustavatwebbiportaalityöilmapiirilisäarvoGoogle