Jou 09 2016

3 tärkeintä järjestelmää, jotka sinun pitäisi integroida verkkokauppaasi

Toiminnanohjausjärjestelmä, varastotiedot, some… kaikki nämä olisi mukava saada verkkokauppaan, mutta menee liian mutkikkaaksi! Vai meneekö?

Useiden erilaisten järjestelmien yhdistäminen verkkokauppaan on aina kannattavaa. Hyvin toteutetut integraatiot säästävät sinulta lukuisia turhalta tuntuvia työvaiheita ja antavat sinulle aikaa keskittyä siihen mikä on liiketoiminnassasi tärkeintä.

Integroimalla yrityksesi eri toimintoja verkkokauppaan parannat asiakkaasi ostokokemusta ja tehostat myös työntekijöittesi työtä.

Me Codaonella integroimme jatkuvasti yritysten eri järjestelmiä osaksi verkkokauppaa. Tässä on mielipiteemme, että mitkä kolme järjestelmää tulisi integroida jokaiseen verkkokauppaan.

 

Toiminnanohjausjärjestelmä tehostaa työtä myös verkkokaupassa

Monet yritykset ovat integroineet jo valmiiksi suuren osan toiminnoistaan toiminnanohjausjärjestelmään. Kun ERP-järjestelmä pyörii verkkokaupan taustalla, voit varmistua, että asiakkaasi saavat juuri sen mitä tilaavat.

Esimerkiksi jos verkkokauppasi vuokraa helikoptereita, toimintaohjausjärjestelmään integroitu verkkokauppa ei vahingossakaan vuokraa kopteria joka on tilauksen ajankohtana muussa käytössä. Lisäksi tilauksen yhteydessä ERP:n kanssa keskusteleva verkkokauppa voi tehdä suoraan varauksen lentäjän työvuorolistaan.

Jos olet onnistuneesti integroinut kirjanpitosi ERP-järjestelmään on sinun enemmän kuin kannattavaa liittää toiminnanohjausjärjestelmäsi verkkokauppaasi. Tällöin verkkokauppasi tuottamat laskut ja kuukausiraportit siirtyvät automaattisesti ja ajallaan kirjanpitoon ilman aikaavieviä välivaiheita.

 

Varastointegraatio on tärkein osa verkkokauppaasi

Jos verkkokauppasi tulisi keskustella edes yhden toimintasi kanssa, niin se on ehdottomasti varastojärjestelmäsi. Mikäli joudut manuaalisesti ilmoittamaan verkkokaupassasi kuinka paljon sinulla on tiettyjä tuotteita myynnissä, tuhlaat vain omaa arvokasta työaikaasi.

Liiketoiminnallisesti on ehdottoman tärkeää, että yrityksessänne on tarkka kirjanpito siitä mitä tuotteita ja kuinka paljon teillä on varastossa. Asiakkaan ostokokemuksen vuoksi on tärkeätä, että myös hän saa reaaliaikaista tietoa siitä onko tuotetta saatavilla. Integroimalla varastojärjestelmäsi verkkokauppaasi teet ostamisesta asiakkaalle helppoa ja vähennät jälleen yhden työvaiheen kiireisestä aikataulustasi.

 

Some-integraatio lisää suosittelun voimaa

Asiakkaasi todennäköisemmin suosittelee yrityksesi tarjoamaa palvelua, jos hänelle annetaan siihen helppo mahdollisuus. Integroimalla sosiaalisen median relevanteimmat kanavat (esimerkiksi kuluttajapuolella Facebook, business-puolella LinkedIn) kannustat asiakkaitasi suosittelemaan palveluitasi omille verkostoilleen.

Onko sinulle epäselvää mitä kaikkia toimintojasi voisit liittää osaksi verkkokauppaasi samalla omaa työpäivääsi keventäen? Kartoitamme mielellämme mitä oleellisia integraatioita verkkokauppanne kaipaa toimintanne tehostamiseksi. Ota meihin yhteyttä juhani@codaone.fi ja kysy lisää teknisestä konsultaatiostamme!

 


Tilaa uusimmat blogipäivitykset sähköpostiisi

Arkisto

2018

2017

2016

2015