Lok 05 2016

Oletko huomioinut nämä yksityiskohdat verkkokaupassasi?

Internet on pullollaan kiinnostavia tuotteita myyviä tyylikkäitä verkkokauppoja, joista tilaaminen voi muodostua pahimmillaan painajaismaiseksi kokemukseksi. Käyttäjäkokemukseen panostavien verkkokauppojen asiakkaat ovat sen sijaan tyytyväisiä ja palaavat varmemmin uudestaan ostoksille.

Verkkokaupan suunnittelussa on aina pidettävä mielessä loppukäyttäjä. Jos t-paidan tilaaminen ei onnistu ilman loputtomien lomakekenttien täyttämistä ja outojen maksutapojen omaksumista, jää ostos tekemättä. Käyttäjäkeskeinen suunnittelu vaatii ennen kaikkea  perusasioihin perehtymistä. Lue tästä mitkä asiat jokaisen verkkokauppiaan tulisi heti tarkistaa omasta verkkokaupastaan.


Lisäkulut ärsyttävät kuluttajia

Jokainen on joskus kohdannut upean tarjouksen verkossa. Täydellinen t-paita olisi saatavilla niin edulliseen hintaan, että pakkohan se on tilata. Kassalla asiakas muistaa, että t-paidan lisäksi myös sen kuljetuksesta on maksettava. Pahimmassa tapauksessa ostoksen hinta voi kaksinkertaistua kassalla.

Jos asiakkaat jättävät täyttämänsä ostoskorin ostamatta, saattaa syynä olla kuljetuspalvelun tyyris hinta. Voisitteko tarjota asiakkaille ilmaista kuljetusta tasaamalla kuljetusmaksun tuotteidenne hintaan? Hieman arvokkaampi tuote tulee todennäköisemmin ostetuksi, jos sen rahdista ei joudu maksamaan lisäkuluja.


Maksaminen ei saa olla hankalaa

Voiko teidän verkkokaupassanne maksaa American Express -luottokortilla? Maksutapoja on internetissä lukuisia ja jokainen kuluttaja tykkää maksaa omalla tavallaan. Jos verkkokauppa ei tarjoa esimerkiksi tilisiirtoa maksutavaksi, etsii tilisiirtoa suosiva asiakas palveluntarjoajan, jonka verkkokaupassa tilisiirtoa voi käyttää maksutapana.

Kun verkkokauppasi tunnistaa useampia maksutapoja, kasvaa potentiaalinen asiakaskunta myös ulkomaille. American Express ei välttämättä ole Suomen käytetyin luottokortti, mutta Amexin omien tietojen mukaan yhtiöllä on maailmanlaajuisesti noin 70 miljoonaa kortinhaltijaa. Onko teidän verkkokaupallanne varaa ohittaa tämä potentiaalinen asiakaskunta?


Asiakkaan tunnistautumisen on oltava helppoa

Kun asiakkaasi saapuu ensimmäistä kertaa verkkokauppaasi, voi hänestä tuntua kohtuuttomalta tehdä jälleen uusi asiakastili uuteen palveluun. Jos yhden t-paidan tilamiseksi joutuu täyttämään useamman sivun verran tietoa itsestään, alkaa ajatus harhailla ja t-paita saattaa jäädä ostamatta.

Voisiko teidän verkkokaupassanne tunnistautua yksinkertaisesti Facebook-tilin tai Googlen tunnusten avulla? Maailmalla on jo nähty verkkokauppoja, joissa tunnistaudutaan pelkän sähköpostiosoitteen perusteella.

Asiakastyytyväisyys takaa verkkokaupan menestyksen. Jos verkkokaupan käyttäminen on tehty hankalaksi, on luonnollista, että asiakkaat etsivät paremmin käyttäjänsä huomioivan palveluntarjoajan. Vaikka tuotteesi olisi markkinoiden paras, on tarjoamasi ostoskanava ja sen toimivuus tärkein myyntiargumentti, jolla saat asiakkaasi ostamaan tuotteen juuri sinulta.


Tilaa uusimmat blogipäivitykset sähköpostiisi

Arkisto

2018

2017

2016

2015

Avainsanat

luvutphpmarkkinointiSkaalautuvat verkkosivutverkkokauppakooditietosuojajoulumobiiliostaminentyöntekijä