Maa 11 2016

Mitä tehdä, kun verkkokaupan rajat tulevat vastaan?

Verkkokaupan perustamista suunnittelevan ensimmäinen kysymys yleensä on, että minkälaisella alustalla on järkevä aloittaa. Peruspaketilla on helppo kokeilla verkkokauppaa, mutta toiminnan laajentuessa vastaan voi tulla ongelmia.

Usein verkkokauppaa aloittelevat yritykset hankkivat ensin peruspaketin, jossa rajat (esimerkiksi 100 verkkokauppatuotetta) tulevat toiminnan laajentuessa yllättävän nopeasti vastaan. Tällaisissa peruspaketeissa muutkin räätälöintimahdollisuudet voivat olla rajallisia.

Järjestelmät juttelemaan keskenään

Eräs asiakkaamme myi verkkokaupassaan tuotteita toisen toimittajan tehtaalta, ja verkkokauppaan piti saada päivittymään varastotilanne. Yritysten omilla ohjelmilla oli tekninen valmius vaihtaa keskenään tietoja, mutta verkkokauppaan ei pystynyt suoraan lisäämään siihen tarvittavaa koodia.

Eri järjestelmien integraatio on Codaonen vahvuusalueita, ja niinpä meidät pyydettiin apuun. Mutkan kautta saimmekin luotua yhteyden verkkokaupan ja toisen toimittajan tehtaan tietojen välille, minkä ansiosta varastotilanne saatiin päivittymään. Näin saimme nämä kaksi järjestelmää juttelemaan keskenään.

Toki useimmiten on järkevää lähteä kokeilemaan verkkokauppaa rajallisella peruspaketilla ja katsoa, miten se lähtee sujumaan. Toisaalta on kauaskatseista tilata heti sellainen järjestelmä, jota on helppo lähteä laajentamaan, kun verkkokaupan volyymit kasvavat.

Konsultointiapua e-commerce-messuilla

Tällaisissa pulmissa meitä voi lähestyä esimerkiksi e-commerce Helsinki 2016 -messuilla 16.-17.3. Tapahtuma on ilmainen, ja se järjestetään vähittäiskaupan ammattilaisille tarkoitettujen Myymälä 2016 -messujen yhteydessä.

E-commerce-messuilla kävijä tapaa yhdessä paikassa verkkokaupan osaajat: Codaonen kaltaisten verkkokaupan teknisen puolen tekijöiden lisäksi eri maksu- ja toimitustapoja tarjoavia sekä verkkokaupan myyntiä lisääviä yrityksiä.

Codaonelta paikalla ovat Juhani, Vesa ja Johanna. Meillä on monipuolisia messutarjouksia, joiden joukosta löytyy sopivia vaihtoehtoja niin pienille kuin isommille yrityksille.

Meitä kuitenkin saa (ja pitää) lähestyä, vaikkei mobiiliverkkokaupan hankinta olisi juuri nyt suunnitelmissa. Annamme mielellämme konsultointiapua erilaisissa verkkokauppaan liittyvissä asioissa.


Tilaa uusimmat blogipäivitykset sähköpostiisi

Arkisto

2018

2017

2016

2015

Avainsanat

omnichannelkesäkivijalkaliikeIT-projektitliiketoimintayritysostokäyttäytyminenhintakonsultaatiolisätty todellisuus