Mar 06 2015

Anna verkkokaupan helpottaa työtäsi

Tuntuuko, että syötät toistuvasti samoja tietoja useaan paikkaan? Oletko miettinyt, että kaikki voisi onnistua paljon helpommin, nopeammin ja ilman sinun työpanostasi? Kun laitat verkkokauppasi rajapinnat kuntoon, säästät omaa aikaasi ja hermojasi.

Rajapinta-osaaminen on yksi meidän ylpeyden aiheistamme Codaonella. Olemme tehneet useita rajapintatoteutuksia erilaisille yritykselle, erilaisista lähtökohdista ja kaikki onnistunein lopputuloksin.

Nyt mieleesi herää kysymys: mikä ihmeen rajapinta? Rajapinnoilla tässä tarkoitetaan erilaisten ohjelmien tarjoamia mahdollisuuksia liikuttaa niissä olevaa dataa toiseen ohjelmaan. Rajapintojen kautta voidaan esimerkiksi verkkokaupasta viedä tiedot automaattisesti laskutusohjelmaan, joka postittaa laskun asiakkaalle ja merkitsee tiedot samalla myös kirjanpitoon.

Olemme tehneet muun muassa seuraavia rajapintojen kautta toteutettuja toimintoja verkkokauppoihin: tilisiirtojen haku, viitesiirtojen nouto, varastonhallinta, kassakirjanpito, myyntien kirjaaminen, laskutus, viitesiirtojen kohdistaminen, erilaiset toimitustavat, seurantakoodi tilausvahvistuksen yhteyteen sekä maksutiedot ja kustomoidut kanta-asiakastiedot.

Toteutuksia olemme tehneet mm. näiden toimijoiden kanssa:

CGI
Matkahuolto
Netbaron
Matkahuolto
Netvisor
Posti / Prinetti
PostNord
Procountor
Tehden
Trust Kapital
Visma


”Rajapintatoteutukset ovat lähes aina haastavia ja tuovat mukanaan yllätyksiä, mutta kokemuksella osaamme niihin varautua ja myös ratkaista ongelmat”
, kertoo Codaonen Juhani Haapala. Me verkkokauppakumppanina hallitsemme tekniset ratkaisut, sinun ei tarvitse kuin miettiä, mikä vauhdittaa oman bisneksesi sujuvuutta.

Olennaisesti rajapintojen toteutukseen vaikuttaa liikutettavan tiedon määrä. Verkkokaupan omistajana (tai tulevana omistajana) sinun on hyvä miettiä, mitkä nyt käsin syöttämistäsi tiedosta voitaisiin viedä automaattisesti ohjelmasta toiseen. Ydinkysymyksiä verkkokaupan rajapintoja miettiessäsi ovat: Mitä tietoja haluan liikkuvan automaattisesti? Mistä ja mihin? Paljonko tätä tietoa on?

Kaikki kulminoituu lopulta verkkokauppasi myyntipotentiaaliin. Mikäli potentiaalinen myyntisi on 100 000 tuotetta kuukaudessa, liikkuu samalla myös iso määrä tietoa asiakkaisiin, myynteihin, varastoon ja laskuihin liittyen paikasta toiseen. Ja kaikki nämä tiedot me voimme ajaa paikasta toiseen rajapintojen avulla, säästäen sinun työaikaasi.

Älä tee turhaa työtä käsin! Erilaisia rajapintoja hyödyntämällä ja tietoa liikuttamalla verkkokauppa helpottaa sinun työtäsi. Mitä useampi lasku lähtee ilman erillisiä toimenpiteitä suoraan verkkokaupan tilaukseen perustuen asiakkaalle, sitä enemmän sinulle jää aikaa muuhun, vaikkapa oman liiketoiminnan kehittämiseen. Harmillisen moni yritys yhä tänäkin päivänä siirtää saman tiedon käsityönä paikasta A paikkaan B. Ota meihin yhteyttä, ja me autamme sinua yhdistämään olennaiset rajapinnat verkkokauppaasi.

 

 


Tilaa uusimmat blogipäivitykset sähköpostiisi

Arkisto

2018

2017

2016

2015

Avainsanat

trenditpohjoismaatCodaoneblogimaksutavatmagentohintaEcommercearvostelutasiakaskokemus