Hei 30 2015

5 syytä miksi verkkokaupan on oltava mobiili

Onko sinulla verkkokauppa? Suunnitteletko sellaisen hankkimista? Tiedätkö moniko asiakkaistasi selaa nettiä mobiililaitteella? Miten sinä olet huomioinut mobiililaitteiden käyttäjät? Tässä viisi hyvää syytä perustaa mobiiliverkkokauppa, tai muuttaa nykyinen verkkokauppasi mobiiliiksi.

Onko sinulla verkkokauppa? Suunnitteletko sellaisen hankkimista? Tiedätkö moniko asiakkaistasi selaa nettiä mobiililaitteella? Suomalaisista älypuhelimen omistaa 67%, kertoo Googlen teettämä kuluttajatutkimus (2015). Miten sinä olet huomioinut mobiililaitteiden käyttäjät? Tässä viisi hyvää syytä perustaa mobiiliverkkokauppa, tai muuttaa nykyinen verkkokauppasi mobiiliiksi.

Mitä mobiiliverkkokauppa oikein tarkoittaa? Mobiiliverkkokauppa on optimoitu toimimaan älypuhelimella ja tabletilla, joita potentiaalinen asiakkaasi käyttää. Mobiiliverkkokauppaa selaat kätevästi bussipysäkillä, tarkistat tiedot kaverille reissun päältä tai tilaat tuotteet hetkessä kahvitunnilla. Kuinka moni asiakkaistasi jo nyt selaa tai yrittää selata verkkokauppaasi älypuhelimella? Tarkista asia ja varmista, että tuotteesi ovat ostettavissa asiakkaasi mobiililaitteella.

 

1. Ole siellä missä asiakkaasi

Kuulostaa kuluneelta lauseelta, mutta on yhtä tosi kuin aina ennekin. Jos asiakkaasi, kohderyhmäsi omistaa älypuhelimen, on myös verkkokauppasi syytä mukautua käyttöliittymään sopivaksi. Mikään ei ole rasittavampaa kuin yrittää matkalla selvittää tuotteen hintaan verkkokaupasta, joka ei skaalaudu iPhonen ruudulle. Huh, tätä käyttäjäkokemusta et halua antaa asiakkaallesi, ethän?

 

2. Mobiilin käyttö kasvaa vauhdilla

Kuluttajien keskittymiskyky heikkenee koko ajan ja tieto asioista etsitään heti, useimmiten älypuhelimella. Tässä esimerkkinä erään verkkokaupan liikenne laitteen mukaan kategorisoituna. Vielä viime vuonna mobiilin osuus verkon selaamisesta on ollut 41% ja tänä vuonna 51,9 %. Vuodesta 2013 nousu on huima.

 

codaone_traffic_by_device.png

Erään verkkokaupan liikenne laitteen mukaan kategorisoituna.

 

3. Olet saatavilla ostopäätössä tehdessä

37% kivijalkaliikkeessä asioivista kuluttajista selaa samalla mobiililaitteella verkkokauppojen hintoja. Sinäkin varmasti arvostat helppoutta, nopeutta ja homman toimivuutta? Tue siis ostopäätöksen tekoa tarjoamalla tieto helposti, voit saada juuri nämäkin kaupat itsellesi.

 

4. Ole kilpailijoitasi edellä

Kuluttajat ovat jo mobiilissa ja ulkomailla on herätty mobiiliostamisen voimaan. Suomessa vauhti on vasta kiihtymässä, eivätkä monetkaan yritykset omista vielä toimivaa mobiiliverkkokauppaa. Tarkista siis moniko kilpailijoistasi omistaa mobiilissa toimivan verkkokaupan. Ole ensimmäinen ja luo side asiakkaisiin miellyttävällä käyttökokemuksella. Erotut varmasti.

 

5. Ohjaa kuluttaja oikein

38 % sosiaalista media käyttävistä suomalaisista ilmoittaa älypuhelimen ensisijaiseksi välineekseen palveluiden käyttämisessä. Mikäli siis ohjaat sosiaalisen median kanavistasi kävijöitä verkkokauppaan, on verkkokaupan toimittava myös samalla laitteella!

Pian julkaisemme enemmän juttua siitä, miten verkkokauppa ja kivijalkaliikkeissä ostaminen linkittyvät. Tilaa tästä uusimmat bloggaukset, niin pysyt kartalla! 

 

Linkit  lähteisiin: http://www.marmai.fi/uutiset/google mobiililaite usein mukana suomalaisten ostoksissa ja median kaytossa/a2312113

https://hyotytieto.fonecta.fi/hyotytieto/viikon-hyotytieto-suomalaiset-mobiili-somekansa

 


Tilaa uusimmat blogipäivitykset sähköpostiisi

Arkisto

2018

2017

2016

2015

Avainsanat

tuotekuvauskäytettävyystrenditIT-projektitohjelmoijaintegraatioEcommerceluvutostokäyttäytyminenLaadukkaat kotisivut